czwartek, 4 sierpnia 2022

(64/22). BANDYTKA

 **RECENZJA PATRONACKA/ PATRONAT MEDIALNY**

    
    Autor: Karolina Kasprzak- Dietrich

    Wydawnictwo: Selfpublischer

    Gatunek: Kryminał

    Liczba stron: 328 (e-book, PDF)

    Data premiery: 22. 07. 2022


 *Google

    Karolina Kasprzak Dietrich  Zafascynowana życiem i otaczającą go przyrodą, dużo czyta, jeszcze więcej pisze. 
Twórczyni kryminałów, książek obyczajowych, erotyka i poradnika kosmetycznego (Grabarz, Podstępna schizofrenia, Velveteen youth, Moje córki, Listy dzienniki i pamiętniki, Truciciel, Księga dwóch światów, Poradnik kosmetyczny- czyli jak prosto wyglądać bosko)
(Źródło: Okładka książki "Truciciel" i przypis własny)

    Gnieźnieńska prokurator Krystyna Sadowska po śmierci swojego męża popada w depresję.
Dodatkowo zmaga się z wychowaniem niesfornej nastolatki Basi, która obwinia matkę o śmierć ojca.
Krystyna nigdy nie kochała swojego męża i dopiero po jego śmierci zdała sobie sprawę, że popełniła wielki błąd, nie dając mu szansy. Kiedy w restauracyjnym śmietniku policjanci odnajdują ludzki język, wyrwany najprawdopodobniej siłą, rozpoczyna się śledztwo. Ofiarą jest Dominika Patyczak, Krystyna połowicznie angażuje się w śledztwo. Kim jest Dominika i dlaczego musiała zginąć. Czy owe śledztwo pochłonie Krystynę bez reszty?
(Opis autorki)

    Jeśli zaglądacie na blog, doskonale wiecie, że Karolina Kasprzak Dietrich należy do grona moich ulubionych autorów, a jej kryminały mogłabym czytać na okrągło. Dlatego też gdy autorka napisała do mnie wiadomość z pytaniem, czy obejmę jej najnowszą książkę patronatem medialnym, nie wahałam się ani przez moment. I tak oto dziś napisze kilka słów o... "Bandytce" która w moim odczuciu jest najlepszą i najbardziej skomplikowaną powieścią pani Karoliny.

Krystyna Sadowska odnosi liczne sukcesy na polu  zawodowym, ale jej życie prywatne i rodzinne niemal nie istnieje. Nieszczęśliwa w małżeństwie którego nie chciała, ciągle wspomina i tęskni za swoją pierwszą i prawdziwą miłością, Ryszardem. Odbija się to również na życiu jej córki Basi, która nie zaznając matczynej miłości, wyrasta na niezwykle zbuntowaną nastolatkę, zadającą się z członkami sekty satanistycznej.
Pani prokurator poświęca się nowemu śledztwu, które daje zaskakujące rezultaty, demony przeszłości powracają, a wykrycie zabójcy nie jest tak oczywiste, jakby się wydawało na pierwszy rzut oka... 

Powieść Karoliny Dietrich jest rewelacyjna, wielowymiarowa, poruszająca niezwykle trudne tematy. Jest to historia nieprzewidywalna i niezwykle zaskakująca, zakończenie totalnie zmiażdżyło mi mózg, genialnie łącząc wszystkie wątki w spójną i klarowną całość.
Fabuła zaskoczyła mnie wiele razy, autorka miesza wątki, urywa snutą historię w najmniej spodziewanym momencie, by ta sama historia wypłynęła ponownie kilka stron później, i znów porządnie wszystko wymieszała- kiedy już byłam pewna, że rozwiązałam zagadkę, pojawiał się kolejny trop, który totalnie burzył całą moją koncepcję.
Mroczny i duszący klimat powieści podsyca tylko atmosferę niepewności i obawy co do dalszych losów bohaterów. 
Głównych postaci jest sporo. Genialnie wykreowanych i poprowadzonych. Są one niejednoznaczne, poranione psychicznie. Ich dusze przepełnione złem i chęcią zemsty wzbudzają całą gamę uczuć i emocji. Niejednokrotnie odczuwałam złość i współczucie jednocześnie.
Autorka, budując w szybkim tempie napięcie, rozbudza ciekawość i nie pozwala, by odłożyć książkę na bok bez poznania zakończenia. "Bandytka" to totalnie rozpędzony rollercoaster.
Akcja płynie szybko, niesamowicie wciąga, zmusza do refleksji nad ważnością uczuć w naszym życiu. Pokazuje, jak ważne jest dorastanie w środowisku, w którym jest się chcianym i kochanym, jak ważne jest, by mieć obok siebie kogoś, kto nas kocha i rozumie, ale dla którego również my jesteśmy życiowym oparciem.
Książkę przeczytałam dosłownie w jedno popołudnie. Wymaga ona jednak sporej dawki skupienia i zwrócenia uwagi na daty, bo autorka miesza przeszłość i teraźniejszość, co momentami może wprowadzić niewielki chaos jeśli nie zwrócimy uwagi na datę ;)
Z wielką niecierpliwością czekam na kolejne książki, które wyjdą spod pióra pani Karoliny.

    Czy polecam?
Zdecydowanie tak. Wbrew pozorom, to wielowątkowa powieść z ważnym przesłaniem, otulona świetnie skonstruowanym kryminałem.

POLECAM...

"Dominika mieszkała w starej, częściowo opuszczonej kamienicy, niedaleko kawiarenki, w której pracowała. Szła szybkim, energicznym krokiem. Bała się. Odkąd wyszła z pracy, miała wrażenie, że ktoś ją śledzi. Nie wiedziała kto to, ale czuła, że najprawdopodobniej mężczyzna. Kilkakrotnie zatrzymała się, udając, że ogląda wystawę sklepową. On też się zatrzymał. Wystraszyła się do tego stopnia, że będąc u szewca, poprosiła go, aby pozwolił jej wyjść z warsztatu tylnym wejściem. Zgodził się i uśmiechnął. Może go to rozbawiło."
                                    - Karolina Kasprzak Dietrich "Bandytka" str. 180

Książkę nabędziecie bezpośrednio u autorki, Legimi, Empik, Gandalf, Tania książka, Million Studio Wydawnicze.

Za możliwość poznania tej historii i objęcia jej patronatem medialnym serdecznie dziękuję Autorce.

6 komentarzy:

  1. Mam nadzieję, że będzie na Legimi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agnieszko podobno jest :) Ja nie mam tam konta, więc podpowiadam co pisała Autorka w swoich socjalmediach.

      Usuń
    2. Jest, już mam na swojej wirtualnej półeczce.

      Usuń
    3. Mam nadzieję, że lektura Cię nie zawiedzie :)

      Usuń
  2. Też czytałam i również uwielbiam jej powieścu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak z każdą kolejną książką jest jeszcze lepiej :) Pozdrawiam

      Usuń