środa, 4 stycznia 2023

(4/23). SZMAL PACHNĄCY ZIOŁEM (18+)

 
    Autor: Ewelina Pałecka

    Wydawnictwo: Selfpublisher

    Gatunek: Obyczajowa, Romans

    Liczba stron: 352 (e-book, PDF)

    Data premiery: 10. 01. 2023

 *Google

    Ewelina Pałecka brak informacji

    Waleria prowadzi spokojne życie u boku zaborczo zazdrosnego męża oraz kochającego syna. Gdy po siedemnastu latach nieobecności, prosto z więzienia, do kraju wraca jej brat, rzeczywistość trzydziestodwulatki zupełnie się zmienia. Jedną pochopnie podjętą decyzją nieoczekiwanie daje się wciągnąć w świat produkcji i handlu narkotykami, a jednocześnie wplątuje się w namiętny, lecz toksyczny romans, który staje się jej nałogiem. Zdaje sobie sprawę z konsekwencji, które może nieść prowadzenie podwójnego życia, a jednak nie zamierza się z niego wycofać.
Książka zabierze Cię w pełne rozterek życie bohaterów, gdzie w powietrzu unosi się dym papierosowy, alkohol to zwykła codzienność, kokaina pozwala przetrwać noc, seks nie jest tylko seksem, lecz aktem ogromnej namiętności, ciągła ucieczka przed policją staje się zabawą, a związana z tym adrenalina nie pozwala się rozstać z przestępczym światem.
(Opis Autorki)

    Uwielbiam debiuty. A jeśli jest to debiut, który porywa mnie od pierwszych stron i nie pozwala adrenalinie opaść nawet na moment, wtedy jest jeszcze lepiej. 
Tak właśnie zadziało się z debiutancką powieścią Eweliny Pałeckiej- przepadłam od samego początku, choć muszę w tym miejscu się przyznać, że początkowo obawiałam się, że historia będzie zbyt banalna i przewidywalna, bo naiwnie wierzyłam, że produkcja dragów to nuda :D  Na szczęście się pomyliłam i jest po prostu mega. Autorka zabiera nas w świat, który możemy obserwować w filmach sensacyjnych bądź muzycznych klipach o niegrzecznych chłopcach ;)
Już teraz czekam z wielką niecierpliwością na kontynuację.

Książka niesamowicie wciąga. Autorka buduje napięcie po mistrzowsku. Powoli zdradzając skrywane tajemnice, odkrywając cele i motywy, które kierują bohaterami, pokazując ich szalone życie, które ociera się o niezwykle płynne granice- zapewnia czytelnikowi przysłowiową jazdę bez trzymanki. Emocje buzują od początku do końca. Znajdziecie tu wszystko od miłości i pożądania po szczerą nienawiść, a nawet chęć mordu.
Scen seksu jest sporo...jest pikantnie, a wyobraźnia potrafi zadziałać. Opisy, niektórym czytelnikom mogą wydać się zbyt dosadne i wulgarne, ale wierzcie mi, efektownie podkręcają atmosferę i potrafią rozbudzić wyobraźnię. 
Na temat standardów i moralności bohaterów nie będę się rozpisywać, bo nie mi oceniać ich postępowanie, przynajmniej tutaj na forum ;) 
Bohaterowie są ciekawie wykreowani, noszą w sobie wiele tajemnic, pozwalają się lubić, choć momentami zachowują się jak nieodpowiedzialni nastolatkowie- szczególnie główna trójka doprowadzała mnie momentami do białej gorączki swym zachowaniem, a z drugiej strony gdzieś pod skórą czułam, jak bardzo chciałabym mieć w sobie taki niewymuszony luz.

Bardzo podoba mi się styl autorki, z łatwością można sobie wyobrazić klimat, napięcie i adrenalinę, która  towarzyszy bohaterom na każdym kroku. Czas z książką płynie bardzo szybko i sympatycznie. 
W moim odczuciu... kolejny bardzo dobry debiut. 
Bardzo się cieszę, że mogłam przeczytać tę książkę i poznać historię, w której nie wszystko idzie po myśli głównych bohaterów i sami komplikują sobie życie, nie umiejąc utrzymać swych żądzy na wodzy. Czuję, że w kontynuacji to się dopiero porobi i będzie jeszcze lepiej.

    Czy polecam?
Zdecydowanie. Jeśli lubicie pikantne i kontrowersyjne historie, będziecie zadowoleni. 

POLECAM...

"Nazajutrz zabraliśmy się do pracy. Zaczęliśmy od zebrania roślin, aby mogły schnąć, kiedy będziemy rozmontowywać sprzęty. W dwa dni wywieźliśmy gotowy produkt do wynajętego w tym celu mieszkania. To jedno było bezpieczne.
Po załatwieniu formalności schowałam umowę do torebki i tam już została. Codziennie opróżnialiśmy kolejne domy. Rusztowania, lampy, balie, węże, pojemniki i mnóstwo innych akcesoriów umieszczaliśmy w kontenerach [...] Przez całe dziesięć dni pracowaliśmy po kilkanaście godzin, nikt jednak nie narzekał i nie myślało niczym innym niż o tym, aby nie zostawić nawet najmniejszego śladu działalności.
                    - Ewelina Pałecka "Szmal pachnący ziołem" str. 97. (e-book, PDF)

Za możliwość poznania tej fantastycznej historii dziękuję Autorce.

1 komentarz:

  1. A Ewelina czyta i pisze! Ilekroć widzę Twoją nową recenzję, dziwię się, jakim cudem tak szybko czytasz i piszesz. Powiem po cichutku, że trochę Ci zazdroszczę.
    Krzysztof Gdula

    OdpowiedzUsuń