niedziela, 2 stycznia 2022

PODSUMOWANIE ROKU 2021

 


                                              Witajcie kochani w Nowym 2022 Roku! 
Z tego miejsca życzę Wam przede wszystkim zdrowia, bo jak mamy zdrowie to cała reszta też jakoś się poukłada.

Dla mnie ten rok pod względem prywatnym to był emocjonalny rollercoaster, raz było lepiej raz gorzej, ale końcówka to jest jakieś totalne nieporozumienie. Jestem zmęczona, przede wszystkim psychicznie. Chciałabym wierzyć, że już niedługo wszystko wróci na stare dobre tory, a choroby w końcu odpuszczą całej mojej rodzinie.
Pod względem czytelniczym również ten rok był dużo słabszy niż poprzedni. Zwalam to jednak na zarażenie koronawirusem i późniejsze komplikacje z nim związane. Miałam taki okres, że totalnie nie zrozumiałam, co czytam a złożenie sensownego zdania i "niezerwanie" myśli było olbrzymim sukcesem.

Ogólnie napisałam tylko 104 recenzje, choć książek przeczytałam o kilka więcej.
Objęłam patronatem medialnym 10 książek w tym jedną dla dzieci (kolejność przypadkowa). 

* "Odnaleźć marzenia" Recenzja tutaj

* "Ostatni kolor ze snu" Recenzja tutaj

* "Klejnot z Bizancjum" Recenzja tutaj

* "Moja przyjaciółka Perypetia" (część I i II) Recenzja tutaj

* "Rozwód to jeszcze nie koniec świata!. Czy rodzice wciąż nas kochają, gdy już nie są razem" Recenzja tutaj 

* "Czarcia dolina" Recenzja tutaj

* "Noc prawdy" Recenzja tutaj

* "Oblicza księżyca" Recenzja tutaj

* "Ewa Carter, czyli żywe obrazy z kart kalendarzy" (recenzja pojawi się lada dzień, to był ostatni patronat minionego roku).

Fragmenty moich recenzji znalazły się na czterech książkach (kolejność przypadkowa, książki zostały wydrukowane w 2021 roku)

* "Peruwiańska żona została zdradzona" (kontynuacja "Jak zostałam peruwiańską żoną") Recenzja tutaj

* "Impresje Wiktorii" Recenzja tutaj

* "Aleja cichych szeptów" Recenzja tutaj

* "Walerian i Róża" Recenzja tutaj

Serie, które skradły moje serce to zdecydowanie te trzy:

*Seria z Oskarem Blajerem autorstwa Adriana Bednarka 
("Inspiracja", "Obsesja", "Fascynacja")

* Seria Mazurska autorstwa Małgorzaty Manelskiej 
("Zapach Mazur", "Barwy Mazur", "Dotyk Mazur. Żółty kajet część I") w styczniu premiera "Dotyku Mazur. Żółty kajet część II" będę również miała wielką przyjemność przeczytania tej części.

* Seria "Grabarz" autorstwa Karoliny Dietrich ("Grabarz", "Rodzina", "Ratunku")

Napisałam siedem wywiadów- wszystkie są dostępne w zakładce "Kilka pytań do..." w planach są kolejne, w szczególności, z autorami książek, które objęłam patronatem. 

Każdy z nas ma książki, które zostaną w pamięci na dłuższy czas. Nie inaczej jest i u mnie. 
Historie, które mnie urzekły, otuliły ciepłem i tajemniczością pozwoliły odpocząć i oderwać się od rzeczywistości. Wywarły wrażenie, wzruszyły i przestraszyły.... te, które do tej pory mogę opowiedzieć w ciemno (kolejność przypadkowa) 

* "Miasteczko głodnych dusz"- Thor Larsen (Karina Krawczyk)

* "Marnotrawny"- Natalia Kassa

* "Australijskie piekło"- Radosław Lewandowski

* "Aleja cichych szeptów"- Izabella Agaczewska

* "Miłość na wariackich papierach"- Natalia Boniewicz

* "Listy, dzienniki i pamiętniki"- Karolina Dietrich

* "Na wieki wieków Pani Amen"- Bianka Kunicka- Chudzikowska

* "W czarnej zimnej wodzie"- Jan Godlewski

* "Koleje losu"- Marian Piegza

* "(Bez) Ludna wyspa"- Gabriela Kotas

* "Tawerna w małym porcie"- Jola Czemiel

* "Pocztówki z Portugalii"- Jolanta Kosowska

* "Czas huraganów"- Fernanda Melchor

* "Dziecięcy kram"- Daniel Radziejewski 

* "Wyspa najdłuższych nocy"- Alicja Flis

* "Taką Cię zapamiętam"- Beata Bartczak

* "Przez pomyłkę" i "Dziewczyna z wnęki"- Agnieszka Peszek

* "Śmierć przyjdzie ze wschodu"- Artur Kawka, Monika Wysocka

* "A niech to szlag!"- Monika Cieluch

* "Wysłuchaj mnie"- Paula Er.

Osobno należy wspomnieć o wyjątkowych książkach dla dzieci. Pomijając mój patronat (bo to oczywiste!) chciałabym Wam polecić książeczki Marka Marcinowskiego: "Kosmoliski", "Ekoliski" i najnowszą "Podróże Julki i Krzysia. Zamki Polski południowej".

W przeciągu tego roku nawiązałam współpracę z wieloma nowymi wydawnictwami, poznałam wielu cudownych ludzi- niektórych osobiście. Chciałabym by i w tym roku było podobnie, byśmy mogli spotykać się twarzą w twarz, by wszystko wróciło na swoje miejsce. 
Wam moi drodzy chciałabym podziękować za to, że tu jesteście, zaglądacie, komentujecie i wspieracie.
Bardzo Wam dziękuję!

Wszystkiego dobrego w Nowym Roku.
 

7 komentarzy:

  1. Wiele fajnych tytułów, kilka z nich też czytałam! Wspaniały rok! Oby ten był jeszcze lepszy!

    OdpowiedzUsuń
  2. Życzę szczęśliwego i zaczytanego roku 2022.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agnieszko dla Ciebie również wszystkiego dobrego!
      Dziękuję :)

      Usuń
  3. Ja niestety mało książek przeczytałam w 2021 ale w 2022 zamierzam to zmienić ♥️

    OdpowiedzUsuń
  4. Tylko 104 recenzje? Aż, Ewelino, aż sto cztery!
    Nie przestaję się dziwić Twojej organizacji czasu.

    OdpowiedzUsuń